Spetter spat

22 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag konden we de dag zelf indelen, hier in Chiang Mai. Toevallig zitten vrienden van ons hier ook in de buurt en kregen we het idee om iets met hen te gaan doen. We hadden iets gelezen over de grand canyon van Thailand en het leek ons wel leuk om daar heen te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Taxi gepakt en naar het waterpark gereden. De omgeving zag eruit als de grand canyon, met een meer van 50 meter diep.

Er waren twee parken. Eentje was vooral relaxen terwijl bij de andere een heel opblaas parcours in het water lag. Eerst dachten we dat we naar het relax park zouden gaan maar toen we even konden kijken over beide parken zagen we dat we toch liever naar het waterpark gingen.

Toen we binnenkwamen dachten we even, oh shit. Er waren namelijk alleen ligbedjes vol in de zon en je kon ook alleen bij de luchtkussens het water in. Later vonden we een soort hutje met 4 ligbedjes en een lange bank (we waren met 8) waar we onze spullen neer hebben gelegd.

Nadat we dit plekje geclaimd hadden, zijn we het water ingesprongen. De jongens (Inze, Jens en Daan) waren al rond aan het rennen over het parcours. Het was echt super leuk. Ook lag er een blobkussen in het water waar je elkaar de lucht in kon schieten. Helaas was het zo lastig om erop te komen dat het mij niet gelukt is.

Na de lekkere lunch wilde ik graag van de klif af springen. Maar dit mocht helaas niet omdat ik nog geen 18 was 😕.

Toen gingen we het blobben nog een keer proberen. Gelukkig waren er toen lifeguards die mij op het kussen hielpen. Toen papa van de toren afsprong, vloog ik erg hoog de lucht in. Wauw! Dat was leuk. In totaal ben ik 4 keer geweest. Twee keer heeft papa mij gelanceerd en twee keer iemand anders. Bij een meisje kwam ik nauwelijks van het kussen af en bij een ander kwam ik ook niet erg hoog. Alleen bij papa werd ik flink gelanceerd.

In het park waren er niet alleen maar luchtkussens. Er waren ook twee waterglijbanen. Ik wilde van een van de glijbanen af gaan. Toevallig waren er andere mensen van de klif af aan het springen. Papa kwam met het idee om er gewoon bij te gaan staan en doen alsof ik er gewoon af ging springen. En toen mocht het wel!! Tegen mij zeiden ze er niks van en ik mocht gewoon van de klif af springen. Wauw, dat was leuk😂! Ik heb mezelf helemaal nergens pijn gedaan, ondanks de grote hoogte.

Papa was mee naar boven gelopen maar niemand had verwacht dat hij ook naar beneden zou springen. Tot hij daar in een keer stond en zijn zwemvest alvast naar beneden werd gegooid. Iedereen begon hem eigenlijk uit te lachen van, hahaha ga jij springen?!!? Ja hoor, daar ging hij!

Je kon ook een soort van waterfietsen, maar dan met je hele lichaam. Het zag er echt super gaaf uit maar niemand van ons kon het. Het was echt heel moeilijk om dat ding boven water te houden.

Na de tienduizendste poging ben ik met de jongens over de luchtkussens gaan rennen, tikkertje. De ouders gingen ondertussen ziplinen. Tijdens het rennen kwam ik erachter dat ik echt heel moe was want ik kon bijna niet meer recht blijven staan😂. Ik ben wel drie keer het water uitgeholpen door een badmeester omdat het zelf niet lukte 🤭.

Ik ben toen maar gestopt en heb even iets gedronken. De ouders stonden nog steeds in de rij voor het ziplinen en waren nu bijna aan de beurt. Ik heb me bij hen aangesloten en ben mee van de zipline gegaan. Daarna ging het park sluiten dus hebben we een taxi gepakt naar een shopping mall dicht bij de hotels. Hier hebben we nog even gedronken en wat gegeten.

1. J van Van Schijndel (opa):
    22 juli 2019
    Wat een water spektakel, en lekker sportief weer.
  2. Tante Lon:
    23 juli 2019
    Hihi vooral dat stukje dat je alleen zo hoog van de blob af gelanceerd werd bij papa 🤣
  3. Coen:
    24 juli 2019
    Hmmm Lonneke.... ik denk je schrijft een reactie dat ik ook van de Hill gesprongen ben! Papa had nog wel een engelsman ook ff laten vliegen vanaf de blob😎