Olifanten!!!!

21 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag ging de wekker al weer vroeg maar daar had ik geen problemen mee, we gaan naar de olifanten!!! Het was een stukje rijden maar we hadden onderweg wel een koffie en plas pauze. We waren niet alleen met ons gezin maar er zat ook nog een ander gezin in ons busje. De groep zou bij het olifanten park nog groter worden, we waren in totaal met 14 man. Iedereen in de groep was eigenlijk hartstikke aardig!

Het olifanten avontuur begon met het aantrekken van speciale pakken. Ze hadden alleen maat xl, het zag er niet uit! Het was een korte mouwen blouse/shirt  en een lange broek van spijkerstof. We moesten ze aan voor de olifanten maar ook zodat onze eigen kleren niet vies en nat zouden worden.

Toen werd de groep in tweeën gesplitst en moesten we achter in de bak van een auto staan/zitten. We reden over een hobbelweggetje, van boven naar beneden, naar de olifanten toe. Toen we aankwamen werden de olifanten eerst voorgesteld en mochten we ze daarna voeren om kennis met ze te maken. We konden ze constant aanraken en gewoon dichtbij gaan staan. Het was echt super gaaf! Het eten geven was grappig om te doen, je ziet goed hoe ze te werk gaan met die slurf. En weet je wat zo leuk was? Als het te lang duurde dan tikte ze je gewoon aan van ‘kom eens met mijn eten!’ Er was waren 3 olifanten van boven de 40 jaar en een jonkie van 6 jaar. Die van 6 jaar was volgens mij een beetje aan het puberen want die pakte al het eten bij iedereen weg en hij was erg kieskeurig. Op een gegeven moment trok hij zelfs een stukje eten uit de bek van een andere olifant!

Tijdens het voeren moesten we suikerriet gaan snijden/hakken. Anders was er natuurlijk niet genoeg. Olifanten eten tussen de 200 en 300 kilo per dag. Iedereen heeft wel een paar stukjes kunnen hakken.

Toen mochten we de olifanten ook nat spuiten, ze hadden het namelijk erg warm. Als je het water in zijn slurf spoot, spoot hij het of over zichzelf heen of in zijn bek om te drinken. Het was erg bijzonder om te zien.

Daarna hebben we speciaal voer voor de olifanten gemaakt. Sticky Rice, een soort vijg en zout. Nadat we dit aan de olifanten gevoerd hadden kregen we zelf lunch.

Na de lunch mochten we zelf tijd met de olifanten doorbrengen of gewoon daar op de bankjes zitten. Ik heb vooral met de olifanten geknuffeld en op een gegeven moment mocht ik hem weer natspuiten.

Later zijn we de rietvelden ingelopen en moesten we daar riet gaan hakken voor de olifanten, die we dan later aan ze voerden. De olifanten liepen mee en we waren allemaal verbaasd hoe de grote olifanten toch over die smalle paadjes liepen.

Nadat de buiken van de olifantjes weer een beetje gevuld waren gingen we met ze zwemmen!! De olifanten liepen vrolijk het water in en wij mochten erachteraan. Voordat we naar de rietvelden liepen, heeft iedereen een schrubje van hout gemaakt, waarmee we de olifanten nu konden wassen.

Na het wassen liepen we terug en moesten we afscheid van de olifanten nemen. We zijn nu een stuk verder gereden in de pick-Up dan de heenweg. We gingen raften! Het was leuk maar het was veel leuker geweest als we een betere stuurman hadden ahahah. We zijn tegen ongeveer elke steen die we tegenkwamen aan gevaren.

Het was echt een suuuper leuke dag!!

1. J van Van Schijndel (opa):
    21 juli 2019
    Heel leuk verhaal.
  2. Patrick Vorstenbosch:
    22 juli 2019
    Mooi hoor
  3. Tante nicole:
    23 juli 2019
    Een keer wat anders dan de honden uitlaten😆