Eerste dag in Bangkok

11 juli 2019 - Bangkok, Thailand

Vanochtend zijn we om 08:30 naar de skytrain gegaan. Dit is het openbare vervoersmiddel in Thailand. Het is gewoon een trein, maar dan door de lucht. Het was heeeeeeel druk in de trein, het stond helemaal vol met mensen. Vanaf de skytrain station zijn we met de hop-on hop-off boot naar de bloemenmarkt gegaan. Hier kon je naar de bloemen kijken en deze natuurlijk ook kopen! Onze gids had Dahnee een soort armband krans gegeven. Deze geef je als welkom en als respect. Hij is gemaakt van echte bloemen en bij elkaar gezet met een stukje ijzerdraad.

Toen zijn we naar de rivier gelopen en hebben we een tour gedaan met de longtailboat. Dit is een hele lange, smalle boot. Het was een tour door de oude ‘straatjes’ van Bangkok. Vroeger hadden ze natuurlijk nog geen wegen in Bangkok. In de huisjes die je hier langs het water ziet, wonen ook echt nog steeds mensen.

We zaten nog steeds op de boot en hadden af en toe al een drijvende dode vis gezien. Toen kwamen we ergens langs en daar waren heeeeeel veel vissen, mensen waren die vissen aan het voeren. Toen mochten wij ook voeren. WoW wat waren er veel vissen!!! En een klein stukje daarna zaten er lizards!! Het waren er meerdere. Super gaaf!!

Toen zijn we naar een tempel gegaan. Hier lag een hele grote boeddha. Op de onderkant van zijn voeten waren 108 foto’s van dieren te zien.

Richting uitgang stonden er bakjes, je kon een bakje met muntjes kopen. Dan ga je langs de bakjes lopen en gooi je in elk bakje een muntje, terwijl je ook de bakjes telt! Het boeddhisme gaat om twee dingen tegelijk te kunnen doen. Het was ook voor ‘mind refreshing’. Het waren 108 bakjes en ik had het goed! Mijn broertje had er 111 geteld😂

Hier kon je kijken in welk jaar je geboren bent en welk dier het dan zegmaar was in dat jaar. Ik had een aap! Dan kreeg je iets van een kaars en die moest je dan in die bak daar gooien. Dan schepte je het met zon lange leper in de koker ding die ernaast stond.

Dit is een toren die gedecoreerd is met scherven van porselein dat gebroken is tijdens het transport vanuit China.

Toen hebben we lekker Thais op. Ik heb dit gegeten en het was super lekker!! Rijst met ananas, kip, rozijnen, cashewnoten en vast nog wat😂

Toen zijn we met de tuktuk naar Chinatown gereden. Chinatown was eigenlijk vooral winkeltjes/kraampjes met eten. Ik vond het er allemaal maar vies uit zien en smerig ruiken maar en was wel leuk om een keer doorheen te lopen!