Bangkok -> River Kwai

13 juli 2019 - River Kwai Floatel, Thailand

Vandaag begon de dag al vroeg. 06:00 ging de wekker af want we moesten om 07:00 in het busje zitten. Het verkeer was erg druk. Na ongeveer anderhalf uur rijden kwamen we aan waar de treinmarkt zou zijn. Eerst hebben we een stukje over de markt gelopen maar geen van ons vond dit erg leuk. Er waren heel veel geuren en ze waren levende vissen, gewoon zo doormidden aan het hakken. Maar dat wat we met de trein hebben gezien was al die viezen geuren toch wel waard. Ze weten daar precies hoe laat ze moeten beginnen met inpakken en tot hoe ver ze het kunnen laten staan. Ze helpen elkaar allemaal met het inklappen van de parasolletjes. Heel leuk om te zien!

Na de treinmarkt zijn we weer een uurtje de bus ingestapt om naar drijvende markt te gaan.

Op de drijvende markt staan mensen met grote kramen langs het water maar ook mensen met bootjes in het water. We gingen er met een longtailboot doorheen. Het zat niet heel comfortabel maar het was wel heel leuk om te zien. We hebben ook wat dingen gekocht. Als ze zien dat je naar iets aan het kijken bent beginnen ze meteen met onderhandelen en sommigen hebben ook een soort hengel waar ze de boot mee naar hun kraampje trekken. Het is dan erg lastig om nog nee te zeggen 😂.

Na de drijvende markt hebben we 2,5 uur gereden en zijn we gestopt bij the death way train in Kanchanaburi. Dit spoor is gemaakt door krijgsgevangen en elk hout blokje in het spoor stond voor 1 dode. De spoorweg is heel erg lang maar wij hebben maar een klein stukje gereden. Het was een erg oude stoomtrein en vooral het eerste stukje was heel leuk om te zien. Je reed eigenlijk over een klif en je keek zo vanuit de trein recht de afgrond in.

Na nog een stukje rijden kwamen we aan bij ons hotel, nou ja, het bootje naar ons hotel. We gingen met een longtailboot, met alle koffers, naar het hotel. We zitten echt ergens in the middle of nowhere maar de omgeving hier is echt heel erg mooi. Papa, Inze en Dahnee hebben al in de rivier gezwommen en er staat echt een harde stroming! Het is echt super leuk en de huisjes zijn echt heel gaaf!! We drijven op het water en mama voelt echt dat we bewegen maar de rest merkt het eigenlijk alleen als er een bootje langs komt, dan gaan we namelijk even op en neer.

Het is hier echt heel leuk en morgen gaan we waarschijnlijk de mooie natuur hieromheen ontdekken!!

1. J van Van Schijndel (opa):
    13 juli 2019
    Weer een ervaring, jullie maken nog steeds leuke dingen mee, ben weer benieuwd naar het volgende verhaal. Opa.